Arctic Cat 2019

Fikk også testet 2019modellene i dag på skikkelig slushføre og likte igrunn best mountain caten, virket som den dro hardest. merket at hardcoren og alphaen kunne bogge litt.. Ellers var jo alphaen sykt lett å legge ringer med, merker fort at den ''sladder'' med baken når man har den over på siden og har full speed, men var bare gøy. Positivt overrasket :thumb:
 
Fullstendig uavhengig av om Alpha blir en storselger fremover eller ei må dette være et genialt trekk.. Makan til snakkis i scootermiljøet har man vel ikke sett på svært mange år.
 
Alpha: Meget kvikk og lettkjørt skuter. Den føles ikkje ut til å være 165" lang. Det var ikkje ideelt føre(kram, våt snø). Syns ikkje den var noe god å sidehile med:( Rumpa sklei ned og skuteren for rett opp:tdown:. Vinglete på rullen var den også(den er ikkje laget for rullen kjøring på hardt underlag).Men i skikkelig pudderføre er nokk detta ein av de beste:)


Whaaaaat?!?! Washout på Alpha??? :eek: kan jo ikke stemme.... :rolleyes:

Shots fired!
:die:
 
Kan være forskjellig mapping/tenning på de forskjellige modellene.
Avhengig av hva de tror går med mest wot over lengere perioder.
Slik var det det på gamle M, CF og F vertfall.
Ellers så kan ørsmå forskjeller utgjøre mye. Defleksjon/slitasje på reima f.eks
Andre drivhjul påvirker også hele pakken.
Lavere gearing gir ikke mere performance om det er power nok.
 
Ja, nå var jeg enig med han her jeg da!!! ;)

Hehe :p ja men da sier vi det slik at ikke alle er så flinke som dere da :p

Vil vel egentlig heller si at de som fornekter at washout forekommer på forskjellige scootere, og at det har en grunn, ikke har helt forstått hvorfor det skjer, og hva som gjør at noen scootere ikke får det like lett, mens noen får det adskillig lettere.....:rolleyes:
 
Hehe :p ja men da sier vi det slik at ikke alle er så flinke som dere da :p

Vil vel egentlig heller si at de som fornekter at washout forekommer på forskjellige scootere, og at det har en grunn, ikke har helt forstått hvorfor det skjer, og hva som gjør at noen scootere ikke får det like lett, mens noen får det adskillig lettere.....:rolleyes:
Tror dere skal lage en egen tråd for å diskutere dette emnet, så slipper man å ødelegge andre tråder med dette :)
 
Er vist snowchecket mer Cat på verdensbasis i år enn det har blitt solgt til sammen på flere år :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kile
Mykje av grunnen til det er vell pga Cat Cash.
Cat cash er bare i norden. I USA kan de velge mellom forskjellige alternativer på snow check. De har de kunne gjort lenge og er ingenting nytt for 2019.

Regner med grunnen til høyt salg er Alpha One og flere som har fått øynene opp for Ascender chassiet og C-Tec motoren.
 

Vedlegg

  • 60AA78C7-76C5-472B-89F6-DA325EE5FD12.png
    60AA78C7-76C5-472B-89F6-DA325EE5FD12.png
    1,1 MB · Sett: 115
Noen som i det hele tatt tror at en stock maskin slår en likt skodd oppegående turboscooter slik det fremstilles her ? Nye høyder her inne på forumet i så fall :D
 
Så catta tar løst bedre i masse pudder, ikke mye overaskende det akkurat. I en sånn test har ikke akkurat turbo noe å si når føret tilsier at en blir stående igjen (nesten) fastkjørt.
 
Så catta tar løst bedre i masse pudder, ikke mye overaskende det akkurat. I en sånn test har ikke akkurat turbo noe å si når føret tilsier at en blir stående igjen (nesten) fastkjørt.
Ble ikke stående fast på de andre runnene! Klarte ikke ta igjen eller tette luka til hc
 
Virker som mange tror at ved å montere et turbokit så vrenges forhuden bakover automatisk med gasspådrag.
På sea-level skal du ladde ganske hardt for å overgå N/A trim. Og med hardt mener jeg ikke 5-6psi.
Alt for mange kjører med "sluttpotte" til 50k...
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Melding fra Admin:

Ryddet opp i denne tråden nå. Var 1.5side med popcorn kommentarer og offtopic. Diskuter gjerne drag og videoklipp av drag, men post isåfall filmen, og kom med saklige tilbakemeldinger. :)