Joda til en viss grad enig, beltet er viktig. Selv har jeg bestilt ny maskin med 59mm belte og da skal jeg selvsagt ha det og ikke 44mm for så å måtte betale ekstra for å få byttet til 59mm. Står det i kontrakten Peak, så skal du ha Peakbelte men brosjyrene er ikke bindende som du sikkert vet og jeg antar at din forhandler er såpass oppegående at dukker scooteren opp med fjottbelte så blir et beltebytte rimelig nok når det tross alt kanskje(?) ikke er kontraktfestet hvilket belte som skal være på scooteren. Jeg mener, om forhandler skal ha en fillesum i mellom for å sette på det beltet du ønsker så setter du deg vel ikke på bakbena? Goodwill går gjerne begge veier og min erfaring er at litt fleksibilitet varer lengre enn rusten kjærlighetLitt forskjell på bildekk og belte da.. Beltet er jo omtrent scooterens viktigste del bortsett fra motor.
Akkurat som at du kjøper en Lamborghini Galardo men får en liten 1.3 fiesta motor i den..
Alle vet at en meget bra snøscooter blir totalt på tryne med feil belte
Så ja, for utenom at den hadde rette lengde og prisen var fantastisk, så utgjorde det at den har Peak mye for meg.
Spesielt siden vi kjører 2/3 av sesongen her på hardere snø og jeg ønsker så mye grep som overhodet mulig. Jeg ønsker ikke å betale mer for noe jeg i utgangspunktet har betalt for å få!
Finner delekatalogen for 18mod på åsheim maskin sine sider ogsåDer var delekatalogen for S18ELS8P kommet på: http://parts.polarisind.com/browse/Browse.asp
Trur det er snakk om 140 til 160 + på scootere med 200 hk pluss hvor beltet ikke holdt men slik jeg har skjønt så er det første gen Peak og ikke nyere modeller. Er vell som med det meste, en gang dårlig rykte, alltid dårlig rykte.
Gjelder ikke bare beltet vell å merke. Jeg trur det nye beltet blir topp Peak er jo som kjent ett belte som graver seg litt vell raskt ned og Polaris utviklet ett bedre belte til mer allround bruk slik SKS er tiltenkt