LYNX 2018 Boondocker DS 850 "Check Engine"

zledder

Medlem
28 Nov 2016
28
8
Alta
Har nå kjørt 130 problemfrie km. Men nå er det dukket opp en pussig ting. Hvis jeg kjører en stund, kjører den god og varm (40-50 grader). Og så stopper jeg motoren å lar den stå noen få minutter. Når jeg da skal starte den igjen så kommer det "check engine" pluss at det står "warm up" og temperaturen viser tall som ikke stemmer (f.eks 130 grader eller -20 osv...). Hvis jeg da kjører littegrann framover, å så stopper jeg motoren, for så å starte den igjen kjapt, så er alt i orden igjen, temperaturen viser korrekte tall og "Check Engine" er borte.

Noen tanker om hva dette er? Dette skjer hver gang jeg stopper motoren. Med andre ord, så er jeg nødt til å gjøre denne prosedyren hver gang jeg skal starte motoren å begynne å kjøre. Bortsett fra når jeg starter kald motor. Da er det ingen feilvarsler eller noe og alt er ok.
 
Sist redigert:
Feil på instrumentet. Forhandler bytter instrument på et blunk.
 
Sikker kan jeg ikke være før det er prøvd å bytte men det har vært noen tilfeller av instrumentfeil i løpet av årene de har vært i salg og symtomene er veldig lik de du skriver. Rar temperatur, tankmåler som er helt vill og går fra tom til full eller motsatt, lamper som lyser osv.
 
Var tidligere denne uken å fikk byttet instrumentet hos BRP forhandleren min. De var veldig sikre på at det var instrument feil p.g.a en spesiell feilkode de kunne se. Jeg dro i dag å fikk testet skuteren igjen. Kjørte vel 1km og nå er den ennå værre enn den var før bytte :( Den går i nødmodus hele tiden og alt viser feil på instrumentet. Tenperaturer som ikke ligner grisen, "overheat" når motoren såvidt er varm +++. I tillegg til dette så har skvettlappen også forsvunnet iløpet av denne lille turen på fjellet :eek: Jeg kjørte kun i løype og ingen steiling. Men man ser at den er revet rett av.... Huff, synd dette. Jeg er UTROLIG glad i å kjøre BRP maskiner så jeg kommer ikke til å bytte produsent.

Men jeg tenker litt her, kanskje det snart er på tide å høre med forhandler om jeg kan få byttet i en annen scooter hos dem? Har egentlig vært plaget med denne helt siden den runnet 130km bare....
 
El feil på brp er ikke helt ukjent for meg i allefall. Noen ganger er det jeg som må hente 1-2 år gammel maskin fra "felten" og til forhandleren, og levere tilbake.