ARCTIC CAT 2012HCR 925 rk tek

eirtoll

Medlem
9 Jan 2011
44
83
sør varanger
Da va det vel på tide å prøve å lage en prosjekt tråd hær, engang må jo bli den første.

mitt prosjekt er en orginal 2012 hcr som skal bli jazza opp til 925 rk tek. fikk kittet i posten igår, og bynt og strippe skutern idag, og begynner for alvor imorgen å demontere å montere (kommer bilder av demontering og montering)
kittet e levert av hsk racing, sammen med alt det andre som trengtes.

handle lista e som følge:
komplett rk tek 925 big bore
boondocker kontroll box (13rpm)
inovate air fuel måler
dalton justerbare vekter
skal bruke orginalt eksos anlegg

blir artig og se kordan det her fungere,har tidligere hadd hcr turbo, nytro turbo å apex turbo så skal bli arti å prøve kubikk trimming :)

skal i dyno me den før påske e plan. målet e over 180hk.
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
njaaa. celsey i rk tek sir man ska bruke det, læst litt på sno west å det e vist lite å hente på andre piper, men klart blir det ræva resultat me orginal pipa så må man gjøre nåt me det. men dem kjøre jo orginal eksos på turbo maskinan så vi får se. målet e å ha den mest muli orginal. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Ja ætter en lang dag så va det pusta liv i katta. Jikk egentli veldig fort å grett å montere kittet. utruli spent på det hær når det bare e innkjørt, mappa å variatorn e lasta me rætt vækt.

Ang det me pipe, så får æ si som geir, trur vi har oppskrifta på den :) men takk for innspill.
Vil forøvrig holde lyden så org som mulig, å slippe nåt som bråke nå helt for jævli. Å me første lytt så høres den helt ut som en std 800, men så har æ bare hadd start på den å kjørt den oppi tilhængern åsså da.

Håpe på å få innkjørt den iløpet av uka å få testa den litt orntli til helga, pluss kansje en dyno kjøring :)
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: M8LTD11
Kan vel kjøres på Jaws pipe med orginal lyddemper, men selvfølgelig, skjønner at du vil ha mest mulig orginal lyd. Noen ganger blir det for mye bråk!
 
er veldig spent å høre hvordan dette kitet går på norsk snø,så du må legge ut rapport/videoer etterhvert.
 
E vældi spent sjøl å. Er et kit i troms til gammle 800 motorn som jeg vet av, ellers e det vel få som har prøvd.
Blir både bilda å video å raport. Sku bynne innkjøringa idag. Men dårli vær satt en stopp for det :)
 
Da va di første 7milan unnagjort me ny motorn, den virke veldig potent å kvikk. Har ikke fådd testa den sjikkeli da, e jo i innkjørings modus me den enda. Men håpe på å få kjørt mæ færdi imårra å testa den litt hardere mot slutten av uka.

Mappen rktek hadde lagt ut på sian sine virke ok, men kan virke som den går en go del feitere på norsk jord en borti statan, kan å ha me at den e gjort me jaws pipe, kansje mest det siste :)
 
Ja, fikk co piloten til å oppdatere litt igår på tur hjæm fra dyno hos hsk racing. E utruli imponert over de tallan vi fikk fram på den skutern, hadde aldri trudd at vi sku klare over 190hk! Hadde et håp om 180 me pipe å alt, det som imponerte mæ mæst va at orginal pipa ga hele 184hk, så du øke over 30hk me kun å kjøpe kittet å tune det litt.

Vi testa som nevnt 3 piper, slp, jaws å orginal. Me jaws pipe å en 50/50 mix me race fuel så trur æ du ser 200tallet på det dær kittet uten problem, vi nådde desverre ikke å prøve det. Probleme me jaws va at dem ble rætt og slætt for agressiv til vanli bruk, fikk ikke til å få værdia som gjor at den ble trail venlig, ska du ha en potent drag maskin så trur æ. 925kit me jaws piper blir suksess. Slp pipa ga 189hk me veldig fine verdia så valge falt på den for og få litt mere hk, men syns æ det blir får mye bråk me den pipa å så blir det nokk orginal pipe å 184hk :)

Så æ e utrulig fornøyd me di tallan vi fikk igår, e 3gang æ å wrang e i dyno hos hsk, å vi har alle gangan kommet hjæme me goe tall å masse erfaring! Så takk til hsk som har levert kittet å hjolpe til me inn justeringa, å takk til daltech for at vi fikk prøve jaws pipa på det kittet hær, synd vi ikke fikk tæmma den på 98okt me den pipa.

Dagen idag går til å montere ihop skutern, å forhåpentligvis fær å teste litt å bynne å clutch den. :)
 
Foreslår spleisekasse så denne også kan bremses hos f.eks SHS så man får en 3.part bremsing.
 
Foreslår at du kommer å hente den å kjøre til shs å dynokjøre den, så levere den hel hjæmme hos mæ ijæn... Rk tek har dynokjørt til 194hk, vi har 192hk. Begge me jaws pipe. Så æ trur det stemme, dokker andre som ikke trur kan ta dokker ei pølsa :)
Hvor bor du? ;)
Tro meg intet gleder meg mere om RK-Tek leverer varene!
Dette 925 kittet har vært åsted for mang en diskusjon her på forumet så hadde vært gøy å fått effekten verifisert! Kunne også vært en fin anledning til å sammenligne forskjellige dynoer som også har vært heftig debattert for å si det mildt!
 
I wish the translator was better.. I still find it difficult to determine what is written with these posts..
HEY--> how about everybody write in English??;) LOL

Anyway, from what I can interpret, the 925 made decent power with the stock pipe and the SLP pipe was worth 5HP (not alot of gain for the money spent?) but the JAWS pipe needed some higher octane?? This make perfect sense because the Jaws pipe "traps" so hard and this is the sign of a VERY GOOD pipe! However, you have to make head adjustments and fuel adjustments in order to compensate for a pipe that works so well.. Higher octane fuel will work but a lower compression head and slightly different combustion chamber design is what is truely required.

Which brings me to another "subject" with this particular 925 kit that was tested...

The head on this 925 kit is NOT the head we offer for the 925. This "topper" (see I do understand some) is one that we quit making 3 years ago because we found more power with another design (the one we offer now) So, since this guy had this head "shell" we made a special dome/chamber to fit this OLD shell design..

IF this 925 kit was to add the correct "topper" for the 925 kit, there would be another 5-8 HP ADDED to the power output.

Anyway.. Sound slike it did just fine.. probably even more fun to ride...

Now, how about that English speaking NorwaySnowmobile Forum???:sneaky:

Kelsey
 
this makes me really consider RK TEK 925 kit. Sounds like good power.
How mutch is it for this kit?
 
hi Kelsey. well the kit produced a good amount of power, i was overvelded by the power, becouse know of other big bore's that not produce by fare this kind of power.

the jaws pipe is the way to go to get the real big power, but with the dome's on my kit has to much comp to get real big power without race gas.
im shure it will produce 200hp this kit on pump gas with right dome's and a bit lower comp. so maby this is the way to go next year, and get the new head shell aswell? :)
my head shell is from the first turbo head's hsk is selling.

the slp pipe did 5hp more than stock, maby we could get 2-3hp more with a bit more tuning, but the numbers was so fine that we didn't push it more (talk to geir if you want to see the dyno runs)

the biggest diffrence between slp and stock pipe was that the slp produce the power and torque much faster than the stock. and i hand this pipe from some other project's so that's a nother reason why i use this instead of the stock, but its a bit noisy (nothing compare to the jaws! :p)

im actually most impressed by the power it produced on the stock pipe, 184hk is really good.

sorry for a bit bad english writing, but hope this was a bit better than google translate, but feel free to ask is you want to know more, can update on english aswell of the progress we make :)


så tilbake til norsk litt. hsk racing blir og selge kittet ferdig med det man trenger for og få det i drift :)

nortech, holder til i kirkenes :p