SKI-DOO 2011 ski doo RS600

larris340

Medlem
14 Des 2012
526
241
nesse
hallo! Etter å ha mishandlet reven min i 1 sesong, ble det på tide med en til og litt nyere maskin :) kjøpte da en kompis- team kjører sin ski doo rs600 2011 mod registrert. kjøpte den utn motor, men resten var der. Ribbet litt ned for å bygge opp til min stil :)

Planer: _motor: RS600 blokk, frest og tilpasset rotax800ho veiv(ny shinet) og sylindre. bmp topp. Mulig vforce reeds. Mulig borret olje kanaler. nokk så nye stempler og nye pakninger. blir å kjøre på rs 600 tenning.

-FLY freeride minibend med tilpassede klemmer.
-Grab sal.
-Lakking av alle deksler
-vasking og skifting av olje på kjedekasse.
-c&a pro ski


Ellers så får vi se hva som skjer etterhvert :) er på utkikk etter RS tenning og svinghjul og RS sal. kanskje et sett med twin piper. Beklager for dårlige bilder, tadd med ipad da alt annet er havarert....
 

Vedlegg

  • 14954506_1357088834325448_1075609714_o.jpg
    14954506_1357088834325448_1075609714_o.jpg
    119,1 KB · Sett: 352
  • 14971080_1357088570992141_1816179031_o.jpg
    14971080_1357088570992141_1816179031_o.jpg
    109,8 KB · Sett: 279
  • 14963584_1357088760992122_2053301547_o.jpg
    14963584_1357088760992122_2053301547_o.jpg
    115,2 KB · Sett: 284
  • 14963687_1357088924325439_1474685454_o.jpg
    14963687_1357088924325439_1474685454_o.jpg
    116,6 KB · Sett: 286
Hvorfor bruke 800 veiv i 600 blokk? Eg har en Lynx RS under oppbygging. Der skal jeg kjøre 800 sylindre på 600 blokk og veiv. Får da en 770cc motor.
 
Hvorfor bruke 800 veiv i 600 blokk? Eg har en Lynx RS under oppbygging. Der skal jeg kjøre 800 sylindre på 600 blokk og veiv. Får da en 770cc motor.
Får bygd opp ei 800 veiv av svein børre. Har verken RS600 blokk eller veiv. Så ser for mæ det blir billigere å få tak i bare ei blokk sia man har alt anna. Så klart, får man tak i til en grei penge funke jo det å :)
 
Etter mye om og men ble det endring i planene hær. Skjærte reven igjenn å bestemte meg for å få denne fort opp å gå. Ble derfor kjøpr inn en 14mod rs600 motor. Er nesten ferdig nå, eneste som gjennstår er ledningsnett :) om nårn har å selge er jeg meeget interissert! Takk til @SiCkAn hær på forumet for bra service å god hjelp med motorkjøp :)
 
  • Liker
Reaksjoner: SiCkAn og olsa
Redigerte Tittelen da det ikke blir "800" med det første.

Ellers har jeg kjøpt ledningsnett av @ræsarn hær på forumet, kommer vell løpes av neste uke :)
 
Ja du må bare ordne på den kontakten som mangler. Og etter å studert et dele bilde kan d se ut som den kontakten skulle vert til baklyset men skal ikke si d 100% sikkert:)
 
Tjah, da var den oppe å går! :D ble en backcountry backflip første fjellturen på mer eller mindre skarsny :p ser frem til resten av sesongen nå!
 
Jeg kjørte med twinpiper m/ecu på min 2010 lynx rs. Funker greit sålenge man får riktig dysing. Ellers blir dem endel mer "værsyk" og reagerer mer på høydeforskjeller.
hmm, har en sånn typisk ''need more speed'' følelse :p så tenker det blir twin piper etterhvert :)
 
Tjaa denne skjærte seg på lørdag :/ gådd magert, smeltet stempel og nicasil havari på variator siden.. Har jo 800 ho sylinder, stempler og topp. Så er jo en mulighet for 770. Med hva gjøres mtp slaglengde? Noen som vet?
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    63,1 KB · Sett: 186
  • image.jpeg
    image.jpeg
    56,3 KB · Sett: 168
Tjaa denne skjærte seg på lørdag :/ gådd magert, smeltet stempel og nicasil havari på variator siden.. Har jo 800 ho sylinder, stempler og topp. Så er jo en mulighet for 770. Med hva gjøres mtp slaglengde? Noen som vet?
Ingenting må gjøres med slaglengde, derfor du får 770cc siden det er borringen til 800 med 600 slaglengde.

Du må også frese ut av blokk :)

D-MAX og RK-TEK selger domer for 770