SKI-DOO 03 ski doo rev 800 og 07 440/800

Går det bra om jeg stiller med litt tvil til diagnosen din? Det er jo varsel lampe som skal lyse ved høy temp og jeg tviler på høy temp har blåst ringen. Jeg tror det er like sannsynlig at ringen er blåst ut av trykk i blokka ( derfor oppgradert versjon kom med plate som støtter tettering), ført til falskluft som igjen har ført til havari. Mindre kjøling har definitivt ikke hjulpet på men høvelig usikkert på det er årsaken. Gøy å se maskinen blir skikkelig brukt, håper du er raskt tilbake i drift. Var en som laget en ettermarked løsning for å holde på plass den tetteringen
 
  • Liker
Reaksjoner: Matty
Går det bra om jeg stiller med litt tvil til diagnosen din? Det er jo varsel lampe som skal lyse ved høy temp og jeg tviler på høy temp har blåst ringen. Jeg tror det er like sannsynlig at ringen er blåst ut av trykk i blokka ( derfor oppgradert versjon kom med plate som støtter tettering), ført til falskluft som igjen har ført til havari. Mindre kjøling har definitivt ikke hjulpet på men høvelig usikkert på det er årsaken. Gøy å se maskinen blir skikkelig brukt, håper du er raskt tilbake i drift. Var en som laget en ettermarked løsning for å holde på plass den tetteringen
Selfølgelig går det bra, blir bare glad for forslag :) Har faktisk ikke tengt på det!:hmm: Motoren som står i den andre Reven min har en plate forran simmering. Skulle fådd skaffet en slik til denne også :) er usikker på om det er varm skjæring dersom jeg ikke har noen temp måler lenger :p men skal få skaffet en slik plate etter neste motor rep. Savner trossalt å ha denne sleden i drift! :thumb::D
 
Utfordringen er at det ikke er fester på den motoren du har til å montere original plate. Du må bore og gjenge i det tynne godset rundt. Var som sagt en som solgte slike ferdig. Evt se på "bearing buddy" og modifiser en slik :)
 
også mulig den knuste variatoren var med på dette, kanskje blitt kast i veiv så klokk den før du tar løs :)
 
Da motor skrudd ned så langt jeg skal gjøre før den sendes vidre. Sylindre å stemple så ok ut. Værre med veivlager hvor simmering ble blåst ut. Derdor lemner jeg veiv i blokk, å sender det vidre til en som skal klokke veiv, evt rette å bytte veiv lager :)
D3020C6F-7153-4ECA-ABF3-AD08C0537DF8.jpeg
F459879B-2DEE-4CD9-9B36-7B0B3BDC50B2.jpeg
2078ED81-DFA1-402E-A082-C4457639D811.jpeg
 
Kan kanskje være like greit å la andre ta den jobben. Bra at stempel og sylinder er i fin form. Skal du beholde eller bytte dem? Har et wiseco kitt med pakninger jeg kan vurdere å selge, Den " dyre " utgaven. Pm såfall
 
Kan kanskje være like greit å la andre ta den jobben. Bra at stempel og sylinder er i fin form. Skal du beholde eller bytte dem? Har et wiseco kitt med pakninger jeg kan vurdere å selge, Den " dyre " utgaven. Pm såfall
Tenkte å beholde dem. Ikke kjørt så mange km med dem :)
 
man kan fint lage en sånn plate skjøl om man har tilgang på litt plastikk å litt utstyr
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1519085665478.jpg
    FB_IMG_1519085665478.jpg
    94,5 KB · Sett: 242
Da har jeg skrudd litt Rev! :) fått motor tilbake, med retta veiv, nye veivlager å simmering variatorside. Ble gjort div forbedringer med olje kanaler for smøring av veivlager. Så angrer ikke på st jeg sendte den vidre for rep :) ellers har jeg montert motor og twin piper. Venter på nåler til forgassere å trur jeg skal renovere variatoren :) artig med rev!!
9937A419-5A52-4333-AFCE-C71FB34A3DE4.jpeg
C9CE6A65-A664-4DB2-94CE-50E5F12BB102.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
Etter laaang stund siden sist opdatering er jeg tilbake igjen :p fikk mange gode dager med denne forrige sesong tiltross mye dårlig føre. I år skar den seg etter tredje turen, å jeg kjøpte meg en Ny M8000 141" etter etpar månder begynte jeg nokk engang å savne denne. Hadde jo og en yamaha rødtopp trippel liggende :) så arbeidet ble startet og er nå neeeesten ferdig :D mye å skrive så legger heller til mye bilder :)
 

Vedlegg

  • 383E860D-F245-4432-B6C9-E1E60FAD2F1E.jpeg
    383E860D-F245-4432-B6C9-E1E60FAD2F1E.jpeg
    231,6 KB · Sett: 184
  • D3FBDDB2-C5A1-4D9F-BB1F-A4E01A32E751.jpeg
    D3FBDDB2-C5A1-4D9F-BB1F-A4E01A32E751.jpeg
    347,2 KB · Sett: 186
  • D2BFBDCE-3270-4C5B-AC8D-6D9A8462773C.jpeg
    D2BFBDCE-3270-4C5B-AC8D-6D9A8462773C.jpeg
    440,4 KB · Sett: 181
  • AEF93D30-A3F5-4C7D-A95E-74AB9C92C405.jpeg
    AEF93D30-A3F5-4C7D-A95E-74AB9C92C405.jpeg
    332,5 KB · Sett: 183
  • D8906973-ACDC-4D95-85C8-7BD54F851545.jpeg
    D8906973-ACDC-4D95-85C8-7BD54F851545.jpeg
    206,1 KB · Sett: 185
  • 686DDB6B-F4A7-4850-AF4A-1346F791EA50.jpeg
    686DDB6B-F4A7-4850-AF4A-1346F791EA50.jpeg
    223,5 KB · Sett: 179
  • A17D7BDD-C3A3-4BEA-9C56-E905E911F878.jpeg
    A17D7BDD-C3A3-4BEA-9C56-E905E911F878.jpeg
    325,1 KB · Sett: 172
  • 7D770DFB-8A59-49F4-993D-E2E589A3EA61.jpeg
    7D770DFB-8A59-49F4-993D-E2E589A3EA61.jpeg
    176,3 KB · Sett: 184
  • Liker
Reaksjoner: Petter ST
Btw nåen som vet hvordan man kobler ut olje pumpe på disse? Vannpumpe akslingen skal jo ha smørring. Tenkte på å tette alle slanger under motor, å lage en plate med slange nippel i der oljepumpe sku stå, å bare ha en slange ned med olje beholder? Tanker?
 
Vet det på noen arctic motorer ble borret hull og satt inn en fett nippel så man kunne smøre akslingen. Gjorde dette på min crosser for noen år siden.
 
Ble lite Brukt i vinter. I år skal jeg lage en torque arm, ny løsning til luft filter, å tune forgasser å variator. Så får vi satse på at den blir mere brukt denne sesongen :)
 

Vedlegg

  • 77BD3526-A58C-4D82-A974-4F5F63D370BB.jpeg
    77BD3526-A58C-4D82-A974-4F5F63D370BB.jpeg
    219,1 KB · Sett: 158
  • 201ABC42-E51F-4FAD-BCEE-EE46BC467945.jpeg
    201ABC42-E51F-4FAD-BCEE-EE46BC467945.jpeg
    201,7 KB · Sett: 148
  • FE176D9D-E612-4D92-9105-1EC247BEAF89.jpeg
    FE176D9D-E612-4D92-9105-1EC247BEAF89.jpeg
    267,3 KB · Sett: 145
  • Liker
Reaksjoner: Aanund