POLARIS Geir0's garasjetråd,nå polaris khaos 155 boost. 3"

Blir bra dette. Hva med å stusse sidedekslet ved fotbrønnen, husker ikke hva mod'en het men gir mulighet å flytte foten lengre frem ved f.eks skrå kjøring.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Blir bra dette. Hva med å stusse sidedekslet ved fotbrønnen, husker ikke hva mod'en het men gir mulighet å flytte foten lengre frem ved f.eks skrå kjøring.

Det er faktisk i planene, kommer jo ca 10cm lengre frem når jeg fjerner den gamle avstivningen. Må bare finne ut hvordan, vil ikke at det skal se jalla ut:hmm:

Blir såpass mye at det blir en litt stor glipe som det kan komme snø inn i på variator siden, så må se litt på det:thumb:
 
Kan hente noen cm med å bare ta ytterste del, evt til å begynne med :)
 
Kan hente noen cm med å bare ta ytterste del, evt til å begynne med :)

Ja noen cm kan jeg ta fint uten at det ser stygt ut, målte at jeg kunne ta 19cm istad. Men da blir det som på den filmen, ikke noe fint... vurderer å se hvordan det er å varme å forme plastikken.
får se når jeg kommer så langt :)
 
Fikk laget avstivninger foran i dag, så nå er de ferdig montert

Er på jakt etter dempere til understellet, noen som vet om det er noen andre dempere ifra andre scootere som kan passe? Den bakerste er den værste pga den stanga som går langs, så demperen kan ikke være så tykk, tror ikke jeg kan ha en patron heller på oppsiden, for da kan vel den gå i beltet?
A98F900C-8187-47EE-B6A0-A3227028F80D.jpeg
F10BE2CC-A3EF-45DE-A503-A392AFB9A685.jpeg
1785B01E-44BF-495F-A2B3-B8E7A012BA6C.jpeg
3EE2566C-4F8D-41C1-BF7E-3C96016DAD2F.jpeg
A789CA9A-A387-4FC1-B14E-F668B94E259D.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Får se etterhvert, kunne tenkt meg ei lettere potte. Men lettvekst pottene som finnes bråker jo så sykt, vil helst at den ikke bråker mer enn den må, så slipper man å provosere hyttefolk mer enn nødvendig:D

Har veldig lyst til å forhøye den foran og i midten og bak, likt hele veien ca 4-6 cm. Så det blir nok neste prosjekt når jeg har fått gjort alt det andre nå:)

Ja det var en flink kar du linket til der, mye jobb!:thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Får se etterhvert, kunne tenkt meg ei lettere potte. Men lettvekst pottene som finnes bråker jo så sykt, vil helst at den ikke bråker mer enn den må, så slipper man å provosere hyttefolk mer enn nødvendig:D

Har veldig lyst til å forhøye den foran og i midten og bak, likt hele veien ca 4-6 cm. Så det blir nok neste prosjekt når jeg har fått gjort alt det andre nå:)

Ja det var en flink kar du linket til der, mye jobb!:thumb:
Kjører med orginal lyd demper og Jaws effekt pipe og lyden er tilnærma normal, er ihvertfall ikke så det plager andre :)
Veldig enig med deg ang lyd :thumb:
Ja gjør seg nokk å heve litt mer klaring til diverse og lettere å hive den over med høyere tyngdepunkt.
 
Ja syntes ikke din bråkte for mye når vi kjørte samme:)

Fått gjort litt igjen med den nå, nærmer seg jo veldig noe snø i følge værmeldinga så begynner å få dårlig tid:hmm:

Smidde og lagde til nye styrestål på noen litt slitte gripper ski jeg vil prøve på den, også må man jo ha syrefaste bolter og muttere :cool: og nå prøver å få montert ny fanger, men er jo ingenting som stemmer... så skal ikke kjøpe uoriginal fanger igjen, kimpex jalla...

Har tenkt mye på heving av scooteren, i fronten er det så sykt mye arbeid å maskinere til fester på både demper og a armer, så lurer litt på å forlenge ski beinene 5cm, da er det ikke så villt med arbeid. Innfestningen på understellet er lett å heve i forhold... så hvis noen har noe billige spindler/ski bein så hyl ut:thumb:

FE28D03F-B75A-496C-8791-690117A0F065.jpeg

40AF9A5B-5A05-45F4-81C4-97C682AC2E3C.jpeg

B539C353-0614-4BA3-9341-B3F6FC1E4DC7.jpeg
 
Ja syntes ikke din bråkte for mye når vi kjørte samme:)

Fått gjort litt igjen med den nå, nærmer seg jo veldig noe snø i følge værmeldinga så begynner å få dårlig tid:hmm:

Smidde og lagde til nye styrestål på noen litt slitte gripper ski jeg vil prøve på den, også må man jo ha syrefaste bolter og muttere :cool: og nå prøver å få montert ny fanger, men er jo ingenting som stemmer... så skal ikke kjøpe uoriginal fanger igjen, kimpex jalla...

Har tenkt mye på heving av scooteren, i fronten er det så sykt mye arbeid å maskinere til fester på både demper og a armer, så lurer litt på å forlenge ski beinene 5cm, da er det ikke så villt med arbeid. Innfestningen på understellet er lett å heve i forhold... så hvis noen har noe billige spindler/ski bein så hyl ut:thumb:

Vis vedlegget 71005
Vis vedlegget 71004
Vis vedlegget 71006
Kjørte ikke med jaws pipa da, blir første sesongen nå æ får prøvd den ordentlig :)
 
Holder på å bytte til cudney racing clutch kit, sykt forskjell på størrelsen på pinnene/vektene, og tre forskjellige vekter til å skru inn, hvor skal man begynne...:hmm:

Noen som har byttet foringer på primærvariator før? Byttet nettopp på min, men selve Låsingen må man jo ødelegge, satt den inn med med loctite før jeg slo den inn da. Men litt i tvil om den kan skli ut igjen pga varme og høy omdreining:hmm:

Har endelig fått montert isrivere, savnet det noen ganger sist vinter!
Fått presset inn nye bærekuler og bytter til foringene i a armene til messing foringer:thumb: de trengte litt lakk også:cool:
AEF5FFDA-0858-4C3E-9192-288D2D5F4E1C.jpeg

9AADF788-E64B-4D28-BC3F-35567CA0813B.jpeg
B3F8DD18-E071-4480-AA3C-7EA68E9007B0.jpeg
A27FD77A-4737-4738-92BD-6A7544787135.jpeg

1F3DD203-565F-4F15-90C2-00FF73673DD9.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Har skiftet foringer et par ganger, og har aldri opplevd at de kommer ut. Eneste problemet jeg har støtt på er at uoriginale foringer er rimelig tighte, og det går noen timer med kjøring før de begynner å fungere som tenkt.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har skiftet foringer et par ganger, og har aldri opplevd at de kommer ut. Eneste problemet jeg har støtt på er at uoriginale foringer er rimelig tighte, og det går noen timer med kjøring før de begynner å fungere som tenkt.

Okei, så bra:thumb: får ta sjansen på det jeg også:)
 
Sett skruene må du bare prøve deg frem til du finner riktig peak turtall.
Sett skruene skal stå i "hælen" av vektene altså skru de inn til de flukter med gjengene i vektene. :thumb:
Det gikk jeg beskjed om når jeg kjøpte variator kit.
Pleier å smøre sett skruene med locktite eller ta ei tang å knipe forsiktig på gjengene for at de ikke skal kunne skru seg ut av seg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Ja blir nok no loctite ja, men tenker mest på hva jeg skal begynne med, er jo så voldsom stor forskjell på de:hmm:
Går nok for den midt i mellom til å begynne med. Ja er 8100-8200

Blir første tur på oss helga før jul:cool:
 
Prøv og ikke ligg så mye høyere en 8000rpm på den motoren. Mener den topper på 7900-8000 og faller raskt i nm og hk etter dette
 
Er greit synes jeg å ligge bittelitt over ideell turtall hvis man varierer kjøringen i høyden. Feks hvis man har 8000 ved havnivå vil man sannsynligvis ligge helt perfekt på 11-1200m.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Serie III 800en faller bratt av over 8k, men det sjekker du lett ut med klikkerene. Jeg pleier å veie de originale pinnene, og sikte meg inn etter det. Ellers så mener jeg at det står en del i racinghåndbøkene til Ski Doo
 
Nå er den endelig klar for sesongen mangler bare noen flere klistermerker er det eneste:D

Byttet begge foringene på variatoren, men låseringen hadde satt seg helt på glideskiva, jeg måtte faktisk maskinere den ut...:eek:

Noen som har overhalt sekundær variatoren? Går det Ann å montere helixen feil i forhold til knappene/putene?:hmm:

175BB39F-2F38-4DE3-B66A-BB77CF18F866.jpeg

7FD85E60-2C56-474F-B5A4-52ABCC72F716.jpeg
DECA1854-9D45-4925-B2D2-E208A46DB496.jpeg
21787851-A512-4586-B1BD-80657E657C5E.jpeg
 
Skru doo...
merket litt vibrasjon under tomgang, fant ut at det var kast i Primærvariatoren.
Avsluttet turen forrige helg å fikk sett nøye på det i dag, viser seg at motorfestene og den som man strammer inn til motoren ikke stod helt inn til.
Lånte en klokke for å sjekke veiva, viste seg å være 0,030
Max avvik er 0,006.

Så da var det ut med motoren igjen å få rettet opp ubalansen i veiva osv.

Kommer en godt vedlikeholdt summit for salg etterhvert!! :thumb:


Dette bildet er før jeg målte på veiv tappen.
6F458A2D-A17B-4BC4-8C8F-EF76C580F7D5.jpeg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Max defleksjon er 0,06mm.

Jepp som jeg skrev, eller mente Max da:thumb:.

Pratet med veivspesialisten Klepsland, han sa at var du skikkelig uheldig med en Rotax motor så kan dette skje ved ett reimbrudd, det er svake motorer det..

Blir polaris neste scooteren min :D
 
Sist redigert: