LYNX 2018 - tråden

Kjørte Xtrim'en i dag og herregud for en vanvittig steilemaskin. Står man å kjøre sånn at vekten naturlig er litt lengre bak, står skiene rett i været før du har passert 1/4 gass. Må bruke mye tid på justing av dempere og fjærer skjønner jeg. Selv i 80kmt kommer skiene opp tvert "on demand". Blir for drøyt rett og slett. Kjenner at jeg har lite skitrykk så det må bare justeres. Planlegger å gire opp til samme giring som Xtrim med 44 belte. Tømmes ganske fort. Tipper toppfart er rundt 150kmt sånn den er nå.
Vet ikke hva et sånt 59mm belte tåler av fart?
Ellers må jeg si at 850 motoren har en utrolig fin gange og temmelig lite vibrasjoner på tomgang. Responsen er jo helt sprø.
Må mekk i hop en filmsnutt med wheelies:thumb:
 
vært og hentet scooteren idag bare å vente på litt mer snø så man får prøvd
20171208_152159.jpg
 
da har jeg fått 3-4mil på scooteren...veldig dårlige forhold.
men det kjennes ut som en fantastisk maskin

men lurer på om det er normalt med mye beltestøy?
for meg høres det ikke rett ut.. høres ut som beltet tar borti noe.
 
Mitt var for slakt og måtte strammes. Lagde ikke spesielt mye ulyd men merket at det var slakt når man fikk litt fart, rundt 90-100 og oppover.
Til nå har jeg strammet opp bakfjæra 6mm, en tørn inn på low speed på bakdemper, stroppa et hakk strammere, strammet skifjærer 10mm. Antall klikk har jeg ikke helt kontroll på på skiene.
Skvettlappen er ca 5cm over bakken når jeg kjører.
Veier 105kg og har en sekk på tunellen.
 
Sist redigert:
Mitt lagde også veldig mye lyd og etter etpar turer bjynte det å rape, bare å stramme det så er alt bra..

Mn så dette på insta her om dagen og det bekymre meg..
Screenshot_20171225-181932.png
 
Nei det står mål på venstre side på baksaksfeste både med og uten verktøy. Jeg strammet til maks stram uten verktøy, 35mm.
 
Mitt lagde også veldig mye lyd og etter etpar turer bjynte det å rape, bare å stramme det så er alt bra..

Mn så dette på insta her om dagen og det bekymre meg..
Vis vedlegget 67586
Om det er samme 64kam belte på denne som på 16modell 3700 så trenger du ikkje bekymre seg. Følte eg kjørte over stokk og stein med mitt, fikk ingen skader. Dette på bildet er nok feilprodusert eller så har han kjørt på noe eller noe i tunellen som tar i..
Faren min fikk lignende, men mindre merker i beltet på sin 49 ranger.. da fikk han nytt på garantien pga feilproduksjon :)
 
Sidelengs? Det står hvor det skal måles og målet det skal være med og uten belastning.
 
Ahhh sånn ja. Bør gå rimelig rett. Jeg strammet bare beltet likt på begge sider og da ble det temmelig spor on. Kjørt langt?
 
okey.
5-6mil
men har aldri hatt scooter med så store kammer..bare hatt 44mm
så det er mulig det skal være litt lyd av beltet..
har en kompis som har bestilt en samme sort så får prøve Hannes når han får den.
 
Ja det er mer beltestøy enn 44mm belte. Kommer og går litt med fart og belastning. Ved jevn høy fart er mer during eller synging.
 
Hva ligger dere på i turtall, ligger på 8200 ca når jeg ser på displayet mens jeg kjører på min boondocker ds, og 8500 når jeg sjekker maks turtall etter kjøring. hva skal man helst ha av toppturtall under kjøring?
 
Om det er samme variator oppsett som ski-doo ligger min 18 154" på 8100 på klikker 4. Ganske stabilt hele tiden. Ser har hatt topp Peak på 8200. om Du har klikker 3 ligger den på rundt 7800-7900..
 
Om det er samme variator oppsett som ski-doo ligger min 18 154" på 8100 på klikker 4. Ganske stabilt hele tiden. Ser har hatt topp Peak på 8200. om Du har klikker 3 ligger den på rundt 7800-7900..

Klikkerne på pdrive er mere for å justere måten den gearer på enn å justere toppturtall. Ser ikke store forskjellen på turtall selv. Men måten den gearer på endrer seg. Slik er det også forklart i racing handboka. Turtallet derimot kan justeres ved å bytte ut vektbolten. Finnes iallefall 3 bolter. :)