Ski-doo 2019

Ski--doo

Medlem
10 Des 2012
214
65
Norge
Er vel på tide å begynne å spekulere på neste års modeller. :D

Jeg for min del vil tro at det kommer en 600cc eller lignende i g4.
Syns også at det er på tide å fornye XU plattformen.

Hva tror resten av dere?
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Tørr garantere at ny 600 e-tec blir å finne på g4 siden RS har fått den. Håper de gjør noe med X vs XRS pakkene slik at XRS blir det den var, en skikkelig bøs kjøremaskin med topp dempere ala Lynx RE. Ellers blir det vel bare mindre detaljer tror jeg.
 
Du har nok rett i at 600 e-tec kommer i g4, men vil den få alle oppgraderingene som RS har fått? Som feks nye stempel og boost injektorer.
 
Ja jeg tipper at det er den motoren vi vil se for konsumentmarkedet også men med annen tuning selvsagt. Det blir vel en mini 850 rett og slett med færrest mulig forandringer. Kanskje den til og med får to delt veiv og trykksmurt lager, tvilsomt men ikke umulig.
 
En våt drøm om en 60års jubileums modell av summit eller freeride i original ski-doo gul og sort... :wow:
Ellers så frister det med en freeride med shot-start.. :)
 
Noe lignende Lynx 49 Ranger med 1200 hadde vert fint.
Kunne tenkt meg en Freeride 146 med c-motion og et belte med noe stivere kammer.
 
Tror vi blir å se shot i mange flere modeller framover. En Freeride146 variant med c-motion tror jeg også kunne ha slått an.
 
Renegade Backcountry 146" har jo allerede C-motion ;)
Ja det er den eneste som har c-motion i dag men det er stusselige dempere på den da. En Freeride som har bedre dempere og råere belte hadde sikkert blitt en "slæger".
 
Synes C-Motion ligner svært på det gamle summit understellet... Irriterende at ikke shot kommer på Freeride146 eller Lynx RE3700...da hadde jeg bestillt en slik.
 
Synes C-Motion ligner svært på det gamle summit understellet... Irriterende at ikke shot kommer på Freeride146 eller Lynx RE3700...da hadde jeg bestillt en slik.
De er lik i konstruksjonen men frambukken har sikkert en annen lengde, annen demper og fjær rate osv pluss at c-motion er vinklet litt opp bak.
Ja det er kjipt at ikke shot kommer på langt flere modeller. Hadde jo vært glimrende å kunne spart de kg på alle modeller i grunn, i allefall som opsjon I det minste ved bestilling på våren.
 
Det er min teori også men forhandleren min mener at det neppe skjer. Han mener shot bare vil være på plass på mountain modellene. 850 er for tung å dra i gang i kulden for folk flest mener han. Kan for så vidt skjønne argumentet, men alle burde ha det som vår-opsjon i det minste.
 
Hva med å benytte prinsippet bak shot start som vanlig el-start med batteri? Vil jo selvfølgelig ikke få den samme vektbesparelsen, men det må jo bli noe lettere siden man ikke trenger startmotor og startkrans.
 
Det er min teori også men forhandleren min mener at det neppe skjer. Han mener shot bare vil være på plass på mountain modellene. 850 er for tung å dra i gang i kulden for folk flest mener han. Kan for så vidt skjønne argumentet, men alle burde ha det som vår-opsjon i det minste.

Men må man ikke dra den i gang med snora første starten på mårrakvisten?
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Men må man ikke dra den i gang med snora første starten på mårrakvisten?
Ja det er poenget til selgeren. Bare de mer ekstreme kjørere gidder å dra i gang en 850 på morran derfor vil ikke shot være for alle. Jeg tenker at så ille kan det ikke være å dra den i gang, finner det vel ut etter hvert.
 
Hva med å benytte prinsippet bak shot start som vanlig el-start med batteri? Vil jo selvfølgelig ikke få den samme vektbesparelsen, men det må jo bli noe lettere siden man ikke trenger startmotor og startkrans.
Det er fult mulig, kanskje det er framtiden for Rotax. Nå er jo startkransen borte som vi kjenner den på 850. Startmotoren er koblet mot et drev på veiva direkte ikke via primæren.
 
Det er min teori også men forhandleren min mener at det neppe skjer. Han mener shot bare vil være på plass på mountain modellene. 850 er for tung å dra i gang i kulden for folk flest mener han. Kan for så vidt skjønne argumentet, men alle burde ha det som vår-opsjon i det minste.
Den starter utrolig lett, den er ikke tyngre å dra igang enn hva E-tec800R er..! :thumb:
 
Ja lettstartet er den nok men i 20 minus er den vel seig å dra i?
 
E-tec starter fint i -40, og man drar vel strengt tatt ikke ut å kjøre i de temperaturene med mindre det er nødvendig.
 
Noen som har hørt noe mer om dette? Eller er det bare rykter? Hadde jo vert morsomt med en 850 turbo. Ski-doo bør vel komme med noe som kan matche hestekreftene til sidewinder/cat 9000. Mon tro om man vil se en 4-takt i nytt chassis etterhvert også.
IMG_20170901_173305.png